2010-09-19

En vit pojke under sent 90-tal


Jag antar att det var året 1999 och jag flacka runt i musikträsket och jag hade just flyttat hemifrån, lägenheten låg i ett så kallat miljonprograms område strax utanför staden. Där anordnades fester med vuxendrycker och sena kvällar med vänner på samhällets olika hippa vattenhåll. Drömmen om eget liv hade besannats, jag kunde äta pizza fem dar i veckan och sova hela helgerna. Idag över 10 år senare ser jag på denna tid med leende på mina läppar, många minnen och mycket bra musik. Över några pilsner så spyde vi ut nya grupper och låtar, man fick alltid inspiration och jag var aldrig sen med att kolla upp dom färska och nya artisterna. Jag minns inte riktigt vem som tipsade mig om Everlast eller om jag hade sett "What It's Like" på MTV. Hur som helst så gick skivan varm när jag städade upp efter kvällens och nattens aktiviteter, ingen dunder skiva, men några spår håller fortfarande hög nivå även idag.

Kom ihåg att rösta, spelar ingen roll vad ni röstar på, bara ni röstar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar